Dag 10
We maken op dag 10 een boottocht over het 40 km lange Erhai meer (het Oormeer, zo genoemd vanwege de vorm).

boottocht Erhai meer

Op het water zien we hier en daar wat vissersbootjes. Ook bezoeken we het vissersdorp Jinshuo island waar enkele tempels staan en een lokale marktje.

Stadsmuur Dali

De rest van de dag zijn we vrij. Ik en Reginald pakken de fiets en verkennen de omgeving van Dali (zie foto boven). De rest van de groep maakt een wandeltocht van 14 km door de bergen.

Dag 11
Weer een reisdag. Nu met de bus naar Lijiang (130 km door de bergen). Een busrit van ongeveer 4 uur. Na een klein uurtje rijden bezoeken we een lokale marktje in Xizou.

lokale marktje Xizou

De theeceremonie slaan we gelukkig over(zeer toeristisch). Onderweg komen nog karbouws tegen die het land omploegden.

Lijiang afwasplaats

In Lijiang worden we verwelkomt door gids Jing. Het is hier zeer druk omdat de Chinese bevolking een week vakantie heeft. Zij maakt ons wegwijs door het toeristische gedeelte van de stad (zie foto boven), waar vele winkeltjes en restaurantjes zijn. Ook bezoeken we weer een huis van de lokale bevolking. Een leuk en betaalbaar restaurant heet Kim Sakura restaurant (free internet).

Tiger Leaping Gorge Yangtze rivier

Dag 12
We gaan de Tiger Leaping Gorge bezoeken. Een rit van ongeveer 4 uur. De Tiger Leaping Gorge (de kloof van de springende tijger) is 15 kilometer lang en op de meeste plaatsen 30-60 meter breed. De kloof, één van de diepste ter wereld, is volgens de plaatselijke bevolking zó smal dat een tijger er overheen kan springen. De Tiger Leaping Gorge is uitgesleten door de Yangtze rivier die in de diepte voortdendert. We bezoeken het toeristische gedeelte van de kloof. Het is ongeveer 2.6 km lang. We lopen langs de bergwand en door tunnels naar de plaats waar de tijger over de kloof sprong. Onze lunch eten we in een “restaurant” vlakbij de Tiger Gorge. Het eten valt tegen. Daarna gaan we met de bus (rit van 4 uur) weer terug naar ons hotel. Onderweg stoppen we nog bij een dorpje waar we te voet door open.