Dag 8
Er blijkt een coup te zijn uitgevoerd op dag 8 van onze vakantie in Bangkok. We merken er niets van. Onze reis gaat gewoon door. Met een jeeptaxi gaan we naar de bergstammen Akha en Yao (zie foto onder). Een tocht van ruim 70 km. We bekijken de dorpjes en hun hutjes. Souvenirs worden overal aangeboden.

bergstammen Akha en Yao

Een optionele excursie wordt eraan toegevoegd. We bezoeken een dorpje waar o.a. ook de Longnekken te zien zijn. Het zijn vluchtelingen uit Birma waar de vrouwen zware ringen dragen om hun hals. Dat hun hals breekt indien zij de ringen afnemen is een fabeltje.

Mehkong delta Golden triangle

‘s- Middags gaan we met de bus naar de Mehkong delta (grens Thailand, Birma en Laos) oftewel de gouden driehoek (zie foto boven). Bekend vanwege de opium. We doen hier de lunch en een vaartocht naar Laos. We kopen in Laos een visum en bezoeken een lokale marktje waar alleen toeristen komen.

Wat Rong Khun Sneeuwtempel

Dag 9
We bezoeken eerst sneeuwtempel Wat Rong Khun (zie foto boven). Een witte tempel waar vele spiegeltjes in verwerkt zijn. Er worden nog steeds werkzaamheden aan de tempel uitgevoerd. Deze tempel is geheel afhankelijk van giften. Daarna vertrekken naar Chiang Mai. De rit duurt tot de middag en we bezoeken een juwelier (GEMS), zijdefabriek (Thai Silk Village) waar maatpakken gekocht kunnen worden en een zilverfabriek (P. Collection). ’s Avonds hebben we een Khum Khantoke Diner (Optionele excursie). Het diner wordt geserveerd op een khantoke (eenlaag rond tafeltje) met typische Noord Thailandse gerechten.

Khum Khantoke Diner

Het wordt opgeluisterd door traditionele Noord Thailandse dansen. Na afloop wordt je uitgenodigd om mee te dansen. Na het diner shoppen op de avondmarkt.

Wat Doi Suthep ChiangMai

Dag 10
Een bezoek aan Wat Doi Suthep (zie foto boven). Een tempel gelegen in de bergen met trap van 309 trede. Vanaf deze tempel zouden we zicht moeten hebben op Chiang Mai maar het is er enorm bewolkt. We bezoeken weer een olifantenkamp (Mactaman Elephant Camp). Een optionele excursie.

Mactaman Elephant Camp

Het ligt in een mooie omgeving. Eerst wordt er gedemonstreerd wat de olifanten geleerd hebben. Van voetbal, schilderen, basketbal tot het verslepen van boomstammen. Daarna is er een ritje op de olifant door de omgeving. Deze wordt vervolgt door een tocht met een ossenkar. Een tegenvallende rit. Het is niet fijn te zitten in zo’n kar. Alweer vervalt het raften omdat de rivier te wild is door de hevige regenval van de afgelopen dagen (regenseizoen).

Mae Taeng Snakefarm

Hiervoor in de plaats een slangenshow bij Mae Taeng Snakefarm (zie foto boven). We zien cobra’s, een python en enkele rijstslangen. Na afloop val er een tropische regenbui. We gaan naar de buren Mae Taeng Buffalo Camp (zie foto onder). Hier laat men zien hoe rijst wordt geplant en hoe men omgaat met waterbuffels. Toeristen mogen met alles meedoen. ’s Avonds hebben we een diner in het hotel en kan er weer geshopt worden op de bekende avondmarkt in Chiang Mai.