Dag 7
De groep gaat naar het museum van Salvador Dali in Figueras. Ik ga samen met enkele medepassagiers naar Barcelona om het stadion Camp Nou te bezoeken. We gaan met de stadsbus naar Blanes en stappen op trein naar Barcelona.

Barcelona Spanje

Daar aangekomen nemen we een metro en komen aan bij Camp Nou. Het museum en het stadion zijn indrukwekkend.

Dag 8 t/m 10
We vertrekken naar een chocoladefabriek. Het is een lachertje. De fabriek is gesloten. Alleen het winkeltje is open. Dan gaan we naar een plaats waar in 1992 de Olympische roeiwedstrijden werden gehouden.

Barcelona Spanje

Onze laatste bestemming is Besalu. Een oude vestingstad. Zeer prachtig in een mooie omgeving bij de Pyreneen.

Besalu Spanje

Onze chauffeur durfde niet verder te rijden door de Pyreneen. Terwijl mede hotelgasten die in een andere bus zaten het wel deden. Deze chauffeur belde van te voren naar het dorpje om te vragen of de weg goed te berijden was. Dat had onze chauffeur ook kunnen doen.

Onze chauffeur heeft tijdens de gehele reis maar weinig initiatief getoond. Zo werden er nooit mededelingen opgehangen op een speciale plaats in het hotel. Alles werd mondeling doorgegeven zodat misverstanden ontstaan of reizigers niet werden bereikt.

We moeten om 10.00 uur onze kamers verlaten. De meeste van de gasten gaan nog wat winkelen om de laatste pesetas uit te geven. Onderweg krijgen we een lekke band. Omdat we te lang doorrijden is de band geheel gesmolten. Er heerst een kleine paniek onder de chauffeurs omdat het gereedschap niet gevonden wordt. Met behulp van chauffeurs van een andere bus wordt de band vervangen. De chauffeur van de andere bus vermeld dat de moeren na ongeveer 125 km aangedraaid dienen te worden. Dit wil in eerste instantie onze chauffeurs niet doen maar gaan overstag. Ook tijdens deze terugrit wordt met rokers geen rekening gehouden. Met als het gevolg dat we veel te vroeg in Maastricht aankomen. En we lang moeten wachten om met een pendelbus terug te rijden naar Den Bosch.

Lloret de Mar is een mooie plaats in een prachtige omgeving aan de Middellandse Zee in Spanje. Het weer was bijzonder prachtig.’s Winters is het lekker rustig. Een mooie omgeving en mooie reis alleen de begeleiding en materieel (bus) waren bijzonder slecht en niet aan te bevelen. De chauffeurs van reisorganistor Snoeyink deden exact dezelfde reis en hun passagiers waren bijzonder tevreden.