Verslag van de groepsreis Amazing Thailand van Kras sterprodukties. Op 11 juli 2000 vertrokken met de vlucht van China Airlines naar Bangkok. Het vliegtuig land 12 juli op Bangkok Airport, na een vlucht van ongeveer 11 uur. Gids Frits Kuipers en Tiger verwelkomde de groep. Een dubbeldekker stond klaar om ons naar het hotel te brengen. Voordat we instapte kregen we een bloemkrans om. De kamers waren prima. Deze dag waren we vrij. Er werd meteen een facultatieve excursie ingelast naar Muang Boran.

Muang Boran Bangkok

Daar stonden monumenten van Thailand die op schaal waren nagebouwd (zie foto boven). ’s Avonds hebben we gedineerd in een Thais restaurant waar traditionele dansen werden uitgevoerd.

Dag 3
Deze dag begon met een excursie naar de groente en fruitmarkt in Bangkok. Daarna bezochten we de Grand Palace met zijn tempels.
’s Middags gingen we varen met een klong over de Rivier Chao Phraya (zie foto onder). Daarna bezoeken we China Town. Door nauwe steegjes, langs eettentjes en pakhuizen.

Chao Phraya River Bangkok

’s Avonds een diner in het hoogste restaurant van de wereld, de Baiyoke Sky hotel. Het gebouw is 309 meter hoog en heeft een oppervlakte van 30 voetbalvelden. Na het diner bezochten we de avondmarkt Paptong in Bangkok.

Dag 4
We zetten onze reis voort naar Canchanaburi aan de River Kwai. Waar we de erebegraafplaats en de beruchte Bridge over the River Kwai bekijken (zie foto onder).

River Kwai bridge

Met een trein rijden over het beruchte traject (zie foto onder). Het hotel waar we verbleven was prachtig. ’s Avonds maakte we een cruise over de river Kwai compleet met een discotheek.